Cinta tidaklah mengikuti hawa Nafsu

Bismillahirrahmanirrahim....
Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada
seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMU,
agar bertambah kekuatanku untuk
mencintaiMU....

Ya Muhaimin ,jika aku jatuh hati,izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut
padaMU agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta
nafsu....

Ya Rabbana ,jika aku jatuh hati jagalah hatiku
padanya agar tidak perpaling daripada
hatiMU....

Ya Rabbul Izzati ,jika aku rindu ,rindukanlah aku
pada seseorang yang merindukan syahid di jalan
MU....

Ya Allah ,jika aku menikmati cinta kekasihMU
janganlah kenik'matan itu melebihi kenik'matan
indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMU....

Ya Allah ,jika aku jatuh cinta pada kekasihMU
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia
kepadaMU....

1 komentar: